Indlæg

Sådan bruger du krops- og massageolie til massagen efter træningen

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Ønsker du at begynde at massere dig selv efter træning? Men er du i tvivl om hvordan du skal gøre det? så er du kommet til den rigtige artikel. Her får du nemlig en god guide til hvordan du bruger krops- og massageolie til massagen efter træning. Så læs med her og bliv klogere på hvordan du anvender olien og hvorfor det er en god ide at anvende den.

Hvorfor bør man bruge en krops- og massageolie til massagen efter træningen?

Det gør man af flere grunde. Dels fordi at man efter endt træning ofte går i bad og vand det udtørrer huden. Krops- og massageolie har nemlig også den fordel at det gennemfugter huden og gør at den bliver mere elastisk. Det betyder at den hud vil være både sundere og mere frisk at se på. Tør hud vil ofte klø og den bliver grå og kedelig at se på. Derfor er det faktisk både for udseendet af din huds skyld og for sundheden af din huds skyld at du bør anvende en god og fugtende krops- og massageolie efter du har været til træning. Ja faktisk hver gang du har været i bad.

Krops- og massageolien gør massagen langt mere effektiv

Når man anvender olie i forbindelse med massage, så vil man langt nemmere og bedre kunne massere kroppen ordentligt. Det betyder også at din massage vil være langt mere effektiv. Så udover at krops- og massageolien er super sund for din hud så vil din massage også fungere langt bedre. Derfor er det en rigtig god ide at anvende olien i forbindelse med massage. Når du skal til at massere dig selv, så gør du faktisk blot det at du varmer olien op i dine hænder og påføre den på din hud. Når olien er på din hud så begynder du at massere de områder som trænger til massage. Det kan enten være områder som er ømme og hvor du har smerter. Men det kan også være det områder du lige har trænet. Dem massere man for at mindske ømhed i musklerne efterfølgende.